.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اصللاح طلبان ازمیرحسین سهم خواهی نمی‌کنند

"با عنایت به سابقه ی میرحسین در حزب جمهوری اسلامی باید بگویم که ایشان با فعالیت های حزبی و تحزب مشکلی ندارد"

به گزارش شمال نیوز به نقل از قلم ، سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی گفت: احزاب اصلاح طلب نه از مهندس موسوی انتظار مشارکت در قدرت را دارند و نه در پی سهم خواهی هستند. آنها به دنبال یک هدف ملی یعنی پایان بخشیدن به مدیریت ناکارآمد فعلی هستند.

محسن آرمین درباره‌ی اظهارات اخیر مهندس موسوی راجع به سهم خواهی احزاب از دولت آینده خاطرنشان کرد: ایشان حق دارند که به عنوان یک سیاستمدار وقتی به ریاست جمهوری رسیدند از هیچ یک از کانون های قدرت و گروه‌های فشار تمکین نکند و اقتدار دولت خود را حفظ کند اما بدون شک اگر او رییس جمهور شود نه از سوی احزاب بلکه از سوی کانون قدرت تحت فشار خواهد بود و توجه به احزاب توزیع این فشار بروی او را کم می‌کند.

وی با تایید سخنان میرحسین موسوی درباره‌ی احزاب اظهار داشت: من هم با ایشان هم عقیده ام که ما دارای یک ساختار خوب توسعه یافته و پیشرفته در کشور نیستیم. متاسفانه این مشکل هم در سطح ساختاری و هم در سطح فعالیت های حزبی وجود دارد.

به گفته وی، منظور از ساختار حزبی ساختار قدرت است که متاسفانه در ساختار قدرت و مقررات مربوط به آن نقش احزاب بسیار ضعیف نگه داشته شده است.

وی می افزاید: در قانون انتخابات نقش احزاب بسیار کمرنگ تر است. این قوانین به گونه ای طراحی شده که حضور و نقش احزاب عملا نادیده گرفته شده است. این احزاب نیستند که در مجلس صاحب کرسی می‌شوند بلکه این افراد حقیقی هستند که کرسی های مجلس را صاحب می شوند.

نماینده ی مجلس ششم با انتقاد به رویکرد نادیده گرفتن احزاب، یادآور شد: گویی اراده‌هایی وجود دارد که ایجاد یک ساختار حزبی را مصلحت نمی بیند.
به گفته آرمین ساختار نامناسب احزاب نیز آنها را از حالت حرفه ای به شکل کاملا آماتوری در آورده است.

او می گوید: همانطور که مهندس موسوی اعلام کرد ما در ایران به معنای واقعی کلمه حزب نداریم.

سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی درباره‌ی نگرش موسوی نسبت به حزب و تحزب گرایی خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از او دارم و با عنایت به سابقه ی میرحسین در حزب جمهوری اسلامی باید بگویم که ایشان با فعالیت های حزبی و تحزب مشکلی ندارد.

آرمین اظهار داشت: من اصطلاح سهم خواهی را مطلقا نمی پسندم. در کشور ما احزاب به اندازه ی کافی تحقیر و ضعیف شده اند. به ویژه اینکه در این سال‌های اخیر یک حرکت سازمان یافته، احزاب ایرانی را از چرخه ی فرایندهای تصمیم سازی خارج ساخته است.

وی در ادامه افزود: ما در کمتر کشوری در دنیا با چنین وضعیتی درباره‌ی احزاب مواجه هستیم. حتی در کشورهای در حال توسعه نیز چنین برخوردی با احزاب نمی‌شود که در ایران شاهد آن هستیم.

آرمین روند تحزب گرایی در ایران را قابل تاسف عنوان کرد و یادآور شد: در کجای دنیا یک حزب را از داشتن یک ارگان حزبی و یا یک روزنامه محروم می‌کنند که در ایران چنین است؟ در کجای دنیا سایت های اینترنتی احزاب را فیلتر می کنند که با احزاب ایرانی چنین برخوردی می‌شود یا اینکه اعضای حزب را به واسطه ی حضور در حزب مورد شماتت و آسیب قرار می‌دهند؟

به گفته وی رییس جمهور آینده برای جلوگیری از تکرار آنچه که بر سر دولت نهم آمد چاره ای ندارد که چه در سطح ادبیات و چه در سطح عمل روش مثبت و خوشبینانه را در پیش داشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.